Joska Marrit

Tips voor de Yogales

12-10-2019 | Yogahoudingen / lessen

Allereerste yogales

Een allereerste yoga sessie kan best spannend zijn. Vragen kunnen opkomen, zoals: Wat kan ik verwachten? Wat wordt er van mij verwacht? Wat voor kleding doe ik aan? Wat neem ik mee? Om je wat op weg te helpen zodat jij voorbereid en zonder stress op jouw eerste yoga sessie verschijnt, deel ik hier wat tips met je.

Tips voor, tijdens en na een yogales

  • Kom minstens 5 minuten voor aanvang van de sessie. Zo heb je voldoende tijd om aan te landen en ontspannen aan je sessie te beginnen.
  • Draag makkelijk zittende kleding waarin je vrij kunt bewegen.
  • Er zijn matten en dekentjes aanwezig, maar je mag je uiteraard ook je eigen meenemen. Een blok kan ook handig zijn.
  • Eet liever niet te zwaar en niet vlak voor de Yoga sessie. Beperk je voedselinname tot minimaal één uur voor de sessie.
  • Drink voldoende water, maar beperk je inname tot 20-45 minuten voor de yoga sessie.
  • Tijdens de sessie wordt niet gedronken. Je lichaam heeft al haar energie nodig voor de asanas. Drinken hindert dit.
  • Ook na de Yoga sessie is het belangrijk om voldoende te drinken. Je lichaam is flink aan het werk geweest en wil graag afvalstoffen afvoeren. Doe je dit niet, bestaat de kans dat je hoofdpijn krijgt.
  • Wees schoon en fris als je in de sessie komt. Draag liever geen parfum of geurtjes.
  • Geef voor de sessie bij de docent aan of je blessures hebt, of andere zaken die van belang kunnen zijn (bijvoorbeeld zwangerschap).
begeleiden in kindhouding
  • Tijdens de Yoga sessie wordt je begeleid in je asanas, om dieper in je asanas te komen of voor een strakkere uitlijning. Lijkt jou dit niet prettig? Geef dit voor de sessie aan bij de docent.
  • Yoga is geen wedstrijd. Luister naar jouw eigen lichaam en blijf binnen jouw grenzen. Niet iedere dag is hetzelfde.
  • Voor vrouwen: tijdens je menstruatie doe je niet mee met omgekeerde houdingen. We willen het eruit laten stromen, niet naar binnen.
  • Mobiele telefoons staan uit tijdens de sessie (ook geen trilstand). De Yoga sessie is een moment speciaal voor jou. Een moment waarop je even helemaal niets hoeft. Een moment waarin je aandacht mag geven aan jouw lichaam en de mogelijkheid neemt om op te laden.
  • Na de sessie kun je (vooral als je net begint) emotioneel worden. Oordeel hier niet over. Dit mag er zijn. Het betekent dat er iets in je aangewakkerd wordt. Ga eventueel naar je docent voor advies en begeleiding.

 

Heel veel plezier met je (eerste) yogales!

Wil je Yoga met Joska doen? Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden of reserveer direct je les.

Laat een reactie achter

0 Comments

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant voor jou

Gratis E-book

‘’IJSpiratie: kennismaking met koude-training’’

Online programma Koude-training (koud douchen) & Yoga




Gratis E-book Yoga

Vul je naam en e-mailadres is om de download voor het gratis E-book ''Yoga'' te ontvangen.

Gratis E-book IJSpiratieKennismaking met Koude-training

Vul je naam en e-mailadres is om de download voor het gratis E-book ''IJSpiratie; kennismaking met koude-training'' te ontvangen.

×